Audi TT első generációs kupéja 1998-ban debütált, melynél korábban nem használt lézeres illesztéseket alkalmaztak. A sportkocsi nyitott változatára egy évet kellett várni. A modell a IV-es Golf és a Skoda Octavia padlólemezére épült. A TT elöl keresztben elhelyezett motort alkalmaz első vagy összkerékhajtással. A motorkínálatát 1,8 literes turbófeltöltős, 180 és 225 lóerős erőforrások alkották. 2003-ban a négyhengeres motorok mellé megérkeztek a 3,2 literes, 250 lóerős V6-os motorok, majd egy év múlva megjelente a DSG (dupla kuplungos) automatikus váltó.
A járműgyártásban a leggyakrabban használt feltöltőtípus a turbófeltöltő. Amennyiben további információt szeretnél megtudni róla, kattints ide: Turbó vásárlás.
1999-ben és a 2000-es évek elején, a nagysebességű balesetek jelentős száma miatt az Audi egy visszahívási programot hirdetett meg a kanyarstabilitás érdekében. A gyár menetstabilizáló rendszerrel, hátsó spoilerrel és módosított felfüggesztési beállítással látta el a TT-ket.