Egy fél adag után visszaküldöd az ételt
Ez bizonyára az egyik legnagyobb illetlenség, amit csak csinálhatsz egy étteremben. A megoldás egyszerű: a legtöbb helyen biztosan van lehetőség becsomagoltatni és hazavinni a maradékot. Még ha nem is ízlik, tiszteld meg annyival az ott dolgozókat, hogy nem a szemük láttára „dobod el” magadtól, amit készítettek neked.
Sietteted a pincért
Szomorú, hogy milyen gyakran tapasztalja ezt az ember. Mint azt már a csettintgetésnél is említettem, nincs olyan varázsszó, amitől a pincér gyorsabban dolgozna, és ez a szakácsokra is igaz. Számos oka lehet, amiért tovább tart az ételed elkészítése: frissen szeretnék tálalni, ezért nem előre elkészített hoznak ki, vagy talán tele van az étterem és rengeteg a megrendelés. Ha annyira nagyon sietsz, biztos találsz egy olyan helyet, ahol 2 perc alatt összedobnak neked valami szörnyűséget. De legalább gyors volt, nem igaz?
Rákérdezel, hogy a gluténmentes menü valóban gluténmentes-e
Ha oda van írva, hogy gluténmentes, akkor az is. Egyébként is, hacsak nincs valamilyen érzékenységed vagy allergiád, akkor nem is érdemes ezzel foglalkoznod.
Olyasmiket kérdezel a pincértől, amikhez neki semmi köze nincs
Tény, hogy a pincér egyik feladata, hogy bizonyos kérdésekre válaszoljon – például jó, ha előre tudod, hogy fizethetsz-e utalvánnyal vagy kártyával. Azt viszont egyáltalán nem fogja megmondani neked, hogy melyik farmról hozták a répát a levesedbe.
Személyeskedsz a pincérrel
Már mondtam: nem ismerkedni jöttél ide. A pincér nem kérdezi meg tőled, hogy mennyit keresel, mert nem rá tartozik, ami fordítva is igaz.