Az NSZK népautója – Volkswagen Bogár

Az NSZK népautója – VW Bogár

Szerző: Jobs24 - 2013.12.15.

A híres autómérnök Ferdinand Porsche remekműve nem csupán egy hagyományos német népautó lett, hanem egy olyan kocsi, amely meghódította az egész világot.

Az NSZK népautója – Volkswagen Bogár

Bizonyára az olvasóink között is vannak jó néhányan, akik közelebbről is megcsodálhattak egy ilyen kisautót. A külleméről azonnal elmondható, hogy ez nem egy szokványos járgány, mint amiket manapság gyártanak. Nagyszüleimet idézve ez tényleg egy ”igazi” autó a maga nemében. Máskülönben ebből az autómodellből adtak el a legtöbbet az egész világon. Meghódította a világ valamennyi országát, ráadásul még a 8-10-12 hengeres Fordok és Chevy-k hazájába, az Egyesült Államokban is roppant népszerű autónak számított a 60-as években, mivel VW akkori reklámüzenete az volt fogyasztók felé, hogy az amerikai benzinzabálókhoz képest jóval kevesebbet fogyaszt, és mellesleg könnyebb is vele parkolni, ez pedig imponált az amerikai népnek.

 

 

A „Kicsi kocsi kalandjai” című filmben népszerűvé vált Herbie ikertestvérei alapmodellként nem az egetrengető gyorsaságukról híresek, mivel csak egy 4 hengeres, 44 lóerős és 1500 köbcentiméteres farmotor hajtja őket, melynek maximális sebessége jó esetben 120 km/óra.

 

 

A gyártását több országban végezték 1938 és 2003 között, mint például először az NSZK-ban, később pedig Brazíliában, Mexikóban és Bosznia-Hercegovinában.

 

 

A ma már matuzsálemnek számító autótípus tulajdonosainak számos VW Bogár-találkozót szerveznek szerte a világon.

 

300 lóerős VW Bogár

Ételfutárok helyett drónok??

Te is torrentezel? Már nem sokáig!

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket