Az NSZK népautója – Volkswagen Bogár

Az NSZK népautója – VW Bogár

A híres autómérnök Ferdinand Porsche remekműve nem csupán egy hagyományos német népautó lett, hanem egy olyan kocsi, amely meghódította az egész világot.

Bizonyára az olvasóink között is vannak jó néhányan, akik közelebbről is megcsodálhattak egy ilyen kisautót. A külleméről azonnal elmondható, hogy ez nem egy szokványos járgány, mint amiket manapság gyártanak. Nagyszüleimet idézve ez tényleg egy ”igazi” autó a maga nemében. Máskülönben ebből az autómodellből adtak el a legtöbbet az egész világon. Meghódította a világ valamennyi országát, ráadásul még a 8-10-12 hengeres Fordok és Chevy-k hazájába, az Egyesült Államokban is roppant népszerű autónak számított a 60-as években, mivel VW akkori reklámüzenete az volt fogyasztók felé, hogy az amerikai benzinzabálókhoz képest jóval kevesebbet fogyaszt, és mellesleg könnyebb is vele parkolni, ez pedig imponált az amerikai népnek.

 

 

A „Kicsi kocsi kalandjai” című filmben népszerűvé vált Herbie ikertestvérei alapmodellként nem az egetrengető gyorsaságukról híresek, mivel csak egy 4 hengeres, 44 lóerős és 1500 köbcentiméteres farmotor hajtja őket, melynek maximális sebessége jó esetben 120 km/óra.

 

 

A gyártását több országban végezték 1938 és 2003 között, mint például először az NSZK-ban, később pedig Brazíliában, Mexikóban és Bosznia-Hercegovinában.

 

 

A ma már matuzsálemnek számító autótípus tulajdonosainak számos VW Bogár-találkozót szerveznek szerte a világon.

 

300 lóerős VW Bogár

Ételfutárok helyett drónok??

Te is torrentezel? Már nem sokáig!