A valódi legenda megtestesítője – Az 1965-ös Ford Mustang

A valódi legenda megtestesítője – Az 1965-ös Ford Mustang

A kétségtelen tény, hogy a T-modell mellett az 1965-ös évjáratú Mustang a legismertebb autótípusa a Fordnak, melyet minden tulajdonos szívesen mutogat akár az országutakon, akár a kiállításokon.

A halhatatlan legendák eddigi részeiben szinte csak versenyautókról volt szó, most azonban elérkezett az idő, hogy egy olyan kocsit is bemutassunk, amit elsősorban nem a versenypályákra, hanem a közutakra terveztek. Ez pedig a világ egyik leghíresebb autója, az 1965-ös Ford Mustang. Sokak számára még a mai napig is nagy élményt jelent egy ilyen régi amerikai remekművet megpillantani az utcán, hát még vezetni! Mellesleg a Ford ezen modellje még a legférfiasabb autó címet is elnyerte.  A legendás járgány története egészen 1962-ig vezethető vissza, amikor elkészítették a Mustang prototípusát. Az ötlet egyébként Donald N. Frey-től,  a Ford gyártási vezetőjétől származott, tehát ő volt az, aki ezt a klasszikus autócsodát valójában megálmodta. A amerikai autógyár tulajdonképpen a Ford Falcon Compact alapjaira építkezett a Mustang megvalósítása során.  

 

 

Az autó nagyüzemi gyártására azonban 1965-ig várni kellett, az első autódarabok hathengeres motorral és háromsebességes kézi váltóval gördültek ki a gyárból. Később azonban megérkeztek a nyolchengeres motorral, valamint a négysebességes kézi váltóval felszerelt modellek is. A légkondicionálót a vásárlóknak külön kellett megrendelniük a coupe (keménytetős) kivitelnél, a convertible (kabrió) esetében pedig nyilván erre nem volt szükség.

 

 

A Mustang gyártását kizárólagosan az Egyesült Államokban végezte a Ford, azon belül pedig Michiganban és Kaliforniában. Talán az amerikai autók szerelmeseinek nem mondunk újat azzal, hogy a 65-ös Mustang az USA autóiparának egyik legnagyszerűbb kultikus masinája, ami egyben az autógyártás történetének legelső izomautója testesíti meg.

 

 

Ha te is autótulajdonos vagy és szereted a gyorsaságot, érdemes megismerned a turbó fogalmát!