Az A4-es sorozat legújabb szülöttje

A legújabb A4-es Audi

Az a4-es modell sorozat bemutatta a következő autóját. Magyar abroncsokkal járja a terepet ez az új csoda. Ha szereted az autókat vagy az Audikat akkor ezt neked is látnod kell!

 

A vadonatúj csoda:

 

A B9-es jelzésű járgány nem sokat változott az előző generációkhoz képest, pont csak annyit, hogy úgy érezzük „Hát valami azért mégsem olyan, mint volt”

Pedig igencsak sok fejlesztés történt az A4-esen. Például: könnyebb, tágasabb és kisebb légellenállású. Aki úgy gondolja, hogy az Audi formatervezői tétlenkednek, az bizonyára nagyot téved. Ha jobban megnézzük az autót észrevesszük, hogy az ablakok alsó pereme alatt egy darab sem maradt ugyanolyan.

 

 

Azt azonban nehéz lenne megmondani, hogy valóban ötlet hiány volt vagy szándékosan hagyták így az autó karakterét. Bár én az utolsóra tippelnék!

Az ablak és a tetőforma miatt úgy gondolnánk, hogy műszaki alapokban sem változott. Pláne, hogy az Audi csak két modellváltásonként szokott nagyobbat változtani, és az A4 esetében ezt már az előző generációban megtették.
De azért van érzékelhető fejlődés: A szedán légellenállási tényezőjét 0,23-ra míg a kombiét 0,26-ra tudták csökkenteni, a tömege pedig legalább 120kilogrammal könnyebb lett. A beltér növekedése is érzékelhető, például a csomagtér 15 literrel nagyobb lett.

A belső LED-es lámpák akár már 30 féle színben világíthatnak, 8,3 hüvelykes érintőképernyős felületen érhető el az autó információs és szórakoztató rendszere, a teljesen személyre szabható műszerfal is megrendelhető lesz. A modell gyártásakor (az ősz folyamán kezdi meg az Audi Európa-szerte) négyféle motor hétféle változatával készül majd el. Az alapmodellbe 1,4 literes, 150 lóerős és 250nm csúcsnyomatékú turbómotort építenek és még kétféle kétliteres turbós benzines motor kerül bele 192 és 252 lóerővel. Dízelből is kétféle lesz az egyik kétliteres négyhengeres 150 és 190 lóerő. Míg a másik háromliteres V6-os TDI 218 vagy 272 lóerővel. A négyhengeres motorokhoz 6 sebességes manuális fokozat vagy hétsebességes dupla kuplungos lesz. A v6-os dízelhez nyolcfokozatú ZF automataváltó jár.

 

A következő oldalon pár képet találhattok a legújabb modellről.