A Coca Cola így száll be a koronavírus elleni harcba, a Coca Cola felajánlása a koronavírus eleln

Reklám helyett segítség.: a Coca Cola nagylelkű felajánlása a koronavírus ellen

A Coca Cola-t igazán senkinek sem kell bemutatnunk. De valószínűleg azt sem, hogy a világ szinte minden pontján ismert üdítőitalok forgalmazásával foglalkozó cég szeret nemes ügyek mellett kiállni, és segíteni. Függetlenül attól, hogy ezt milyen üzleti célokból teszi, nagyon nemes gesztus tőle, hogy több jótékonysági mozgalomba is beszáll. Most a koronavírus világjárvány idején úgy döntött, hogy társadalmi üzenetekre nagyobb szükség van, mint üdítő reklámokra, éppen ezért minden reklám tevékenységét leállítja, és helyette a Vöröskereszt üzeneteit fogja továbbítani.

Együtt vagyunk. Együtt segítünk.

Ezzel a mottóval jelentette be a Coca Cola magyarországi hivatalos Facebookon oldalán, hogy áprilistól további jelzésig a Coca Cola cégcsoport mindennemű kereskedelmi reklámtevékenységével fennhagy, és szabad forrásait pedig arra használja, hogy társadalmi célú üzeneteket közvetítsen, amik enyhíthetik a koronavírus járvány egészségügyi hatásait. Magyarországon a Vöröskereszt üzenetei lesznek láthatóak a különböző marketingcsatornákon. A pontos Facebook közlemény így szól:” Áprilistól szüneteltetjük a Coca-Cola és a többi márkánk kereskedelmi reklámtevékenységét, forrásainkat közösségeink és munkatársaink biztonságának és egészségének elősegítésére fordítjuk. Ezért a hirdetésekre szánt felületeinken és közösségi média csatornáinkon itthon a Magyar Vöröskereszt üzenetei lesznek láthatóak.”  Nem ez az egyetlen nagylelkű gesztus tőlük, amivel a koronavírus elleni harcot támogatják, ugyanis a globális vállalat alapítványa több, mint 120 millió dollárt adományozott, hogy támogassa a koronavírussal leginkább érintett területek munkáit. 

 

Mindenki ott segít, ahol tud

Egyébként ebben az egész világot megrengető krízisben példátlan az összefogás, mindenki kiveszi a saját részét, a járvánnyal folytatott harcban. Valaki abban, hogy otthon marad, valaki abban, hogy bevásárol a szomszédjában lakó idős hölgynek, valaki pedig abban, hogy maszkokat varr otthon, a nagyvállaltok pedig így: A Louis Vuitton kézfertőtlenítőket gyárt luxusparfümök helyett, amiket a francia egészségügynek ad át, mindenféle ellenszolgáltatás nélkül.  Az Armani divat termékek helyett orvosi ruhák gyártására állt át, amellett, hogy a tulajdonosa, Giorgio Armani személyes bankszámlájáról is utalt 2 millió eurót az olasz kórházak számára. Korábban arról is írtunk, hogy a francia sporteszközök kereskedésével, és gyártásával foglalkozó Decathlon búvármaszkjaival száll be a koronavírus ellen folytatott harcban . Valamint arról is, hogy több autógyár is felajánlotta, hogy lélegeztető gépeket gyártana a szabad kapacitásában. Továbbá az is példaértékű, hogy a MOL is kézfertőtlenítőket gyárt. 

 

Ez csak pár példa, amit kiemeltünk, ennél lényegesebben többen támogatják a küzdelmet, nemcsak a globális multinacionális nagyvállalatok, hanem a kisvállaltok is. Szerencsére hazánkban sincs hiány pozitív kezdeményezésekből, még a New York Timesben is írt a magyar összefogás erejéről! Bízunk benne, hogy együtt tényleg erősek vagyunk és minél hamarabb legyőzzük a koronavírust!