Belépés a jövő kapuján – Az új Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI

Belépés a jövő kapuján – Az új Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI

Szerző: Jobs24 - 2014.01.07.

Első ránézésre vajon hogyan is lehetne leírni az új Citroën C4 Picassot? Futurisztikus küllem, főleg a robotzsarura hajazó arca miatt, kellemesen puha rugózású futómű, modern technológiai felszereltség, és persze a meglepően alacsony fogyasztás. Az biztos, hogy az egyterűek esetében nem egyszerű valami szédületeset alkotni. Vajon ez most a Citroënnek sikerült? A válasz igen!

Az új Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI

Az egyterűek gyártásánál a több autógyártó cég legfőbb célja, hogy autójuk minél inkább praktikus legyen a kényelmi és esztétikai jellemzőket háttérbe szorítva. A Citroën a szokásához híven az esetek többségében eltér az egyes autómárkák megszokott, kissé már unalmassá vált formaterveitől, és ismét egy forradalmi újítással lépett a piacra, ami jelenleg nem más, mint a legújabb C4 Picasso. Sokan úgy néznek rá, mintha a kocsi egy időgépen keresztül érkezett volna meg a jelenkorba, mivel első ránézésre egyből arra gondolunk, hogy a C4 Picasso megelőzte volna a korát. Ami leginkább zavarba ejti az embereket, az nem más, mint az elején lévő lámpák a megszokottól kissé eltérő elrendezése. Néhányan nem igazodnak ki rajtuk, hogy melyik lámpának tulajdonképpen mi a funkciója. Egy biztos, a Citroën legendásan kreatív tervezői csapata most tényleg egy valódi egyéniséget alkotott meg. Ami leginkább szembeötlik, az robotzsaru kinézet az elején, ami egy egészen különleges kinézetet varázsol a modellnek.

 

 

Az új C3-ashoz hasonlóan, ennél az autónál is megjelenik a panorámaszélvédő, ami igen praktikusnak bizonyul, mivel remekül be lehet állni a lámpa alá, így kényelmesen ráláthatunk, hogy az mikor is vált zöldre. A belső tér kifejezetten tágasnak nevezhető, aminek az érzését a panorámaszélvédő, valamint az üvegtető csak továbbfokozza.

 

 

A Citroën egyedi megoldásai nem csupán a kocsi karosszériáján jelennek meg, hanem az utastérben is, ugyanis ennél a konstrukciónál utastérben található összes felesleges gomb és kapcsoló eltűnt, helyettük viszont van egy középen található táblagépszerű érintőképernyő. Talán a kormányon található gomb-kavalkád okozhat némi fejtörést, de egy kis idő után ez könnyedén megszokható. Érdekesség, hogy tetszés szerint a digitális vagy analóg fordulatszám-, és sebességmérő is beállítható a középső konzolon, bár az egyes funkciók megtalálása beletelhet egy kis időbe. De több mint valószínű, hogy ezt a szoftvert előbb vagy utóbb a Citroën orvosolni fogja. A kocsi belső elrendezése a praktikusságból nem szenved hiányt, mivel tároló rekeszek vannak bőven, sőt a középkonzol alatti megvilágítható szekrénybe is lehet pakolni rendesen.

 

 

A motorháztető alatt a C4 Picassóhoz illő 116 lóerős 1.6-os dízelmotor található, ami legmegfelelőbb egy ilyen autóhoz, bár igazság szerint a hosszú áttételezésű 6 fokozatú kézi váltó miatt egy kissé lomhának bizonyul az autó. A C4 Picassóban ülve alig érezhetők az úthibák, mivel az autó túlságosan is puhára sikeredett. Sőt a kocsi még a kanyarokban is ringatózik. Egyesek szerint a Citroën egy kicsit vehette volna sportosabbra a figurát ennek az autónak a megtervezésénél. A csaknem másfél tonnás súlya ellenére is meglehetősen alacsony a fogyasztása, tesztautózás során még a 6 litert sem érte el, a gyári átlag fogyasztása pedig 4 liter 100 kilométerenként.

 

 

Az autó alapára 4.690.000 Ft, persze a teljesítmény és a felszereltség növelése esetén ez az ár akár még a 8 millió forintot is meghaladhatja, de a családos emberek számára tökéletes választás az új C4 Picasso.

 

A Citroënhez kapcsolódó cikkek:

A városi utakra teremtették – Citroën C3 1.2 VTI 82

Ismerd meg a rali királyát, bemutatjuk Sébastien Loeb-öt!

 

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket