notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

10 megdöbbentő érdekesség, amit eddig te sem tudtál a Ferrariról

hirdetes

10 megdöbbentő érdekesség, amit eddig te sem tudtál a Ferrariról

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A végtelenségig vitatkozhatnánk rajta, hogy a Ferrari-e a legjobb autómárka, vagy sem. Az azonban kétségtelen, hogy sokan szívesebben fogadnának el maguknak egy stílusos Ferrarit (mondjuk egy igazi klasszikus modellt), mint egy csúcsteljesítményű járgányt egy másik márkától.

 

A céget Enzo Ferrari alapította, és eredetileg kifejezetten versenypályákra szánta autóit. Persze nem kellett sok idő, hogy a fogyasztói modellek a közutakon is megjelenjenek. A legfrissebb statisztikák szerint a Ferrari ma a világ tízedik legnagyobb autógyártója.

 

Annak ellenére, hogy szinte mindenki hallott már a Ferrariról, sok olyan érdekesség övezi ezt a márkát, amelyet még a legnagyobb rajongói közül is csak kevesen tudnak. Ezek közül válogattunk most össze néhányat!
 

10 érdekesség a Ferrariról

1. Az első Ferrari késve érkezett – Az ok: a második világháború

Enzo Ferrari 1929-ben alapította meg a Scuderia Ferrarit, ami végül az Alfa Romeo versenyága lett. Enzo tíz évvel később otthagyta az Alfa Romeót azzal a tervvel, hogy legalább négy évre félreteszi a Ferrari nevet, és megalapította az Auti Avio Costruzionit.

Az első versenyautókat, amelyek az Auto Avio Costruzioni 815 nevet viselték, a Mille Miglia versenyen mutatták be először 1940-ben, amikor már javában dúlt a második világháború. Miután visszaszerezte a Ferrarit, Enzo 1943-ban Maranellóba költöztette gyárát, amelyet 1944-ben és 1945-ben a Szövetséges hatalmak lebombáztak.
A gyártás emiatt értelemszerűen megbénult, azonban 1947-ben végül pályára gurulhatott az első Ferrari nevet viselő versenyautó.

2. Az első Ferrari modellből csupán két darab készült

Enzo Ferrari, mint fentebb olvashattad, eleinte kizárólag versenyautókkal foglalkozott, így nem meglepő, hogy az első Ferrari is ilyen típusú járgány lett. Az 1947-ben debütáló 1,5 literes V12-es motorral felszerelt Ferrari 125 Sport modelleket Nino Farina és Franco Cortese vezethették.

hirdetes

Sajnos mutatós megjelenésük ellenére az első Ferrarik legendásan megbízhatatlanok voltak, ugyanis nem működött bennük rendesen az üzemanyag-szivattyú (ami kifejezetten hátrányos egy verseny kellős közepén). Nehéz elképzelni, hogy a világ egyik legdrágább és leghíresebb autómárkájának legendája ilyen bukdácsolások közepette született meg, de később persze jöttek a szükséges javítások. A 125 S modell megnyerte az 1951-es római Grand Prix-t, azonban később szétszerelték őket, hogy felhasználhassák alkatrészeiket az újabb autókhoz.

3. Egy Ferrari minden része személyre szabható

hirdetes

A Ferrari egyik sajátossága, hogy egy úgynevezett „Tailor-Made” programot kínál ügyfelei számára. A program lényege, hogy a jövendőbeli Ferrari tulajdonosok személyre szabott autót készíttethetnek maguknak a Maranellói gyárban. Kiválasztható a preferált keréknyom, a belső díszítő szegélyek, a kiegészítők, a burkolatok, és persze a színek is.

A vásárlók három kategóriából választhatnak: a Scuderia a versenyautók által inspirált vonal, a Classia a Ferrari GT modern változata, míg az Inedita előre összeállított modelleket kínál. A személyre szabást követően az ügyfeleknek gyakran két évet kell várniuk, hogy végre megkaphassák álomautójukat. Biztosak vagyunk benne, hogy megéri.
 

További érdekességekhez lapozz, bőven tartogatunk még izgalmasabbnál izgalmasabb dolgokat!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Méz

A méz egy emberi fogyasztásra alkalmas, különleges anyag, amelyet a méhek állítanak elő a... Tovább

Vér

Mi a vér? A vér az állatok és emberek szervezetének egyik legfontosabb része, amely nélkül... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekesség Férfi divat Lenyűgöző technika Minden, ami sport Technika Világunk