Jeep Wrangler mumusa: Ford Bronco

Egy legenda újjászületik - Bemutatkozik a Ford Bronco

Szerző: bohacs - 2020.07.17.

Az első Broncot 1966-ban dobta piacra a Ford, aminek az ötödik generációját 1992-ben készítették el, de annak a modellnek a gyártását 4 évvel később beszüntették. A rendőrös üldözéses O. J. Simpson féle tv közvetítéseknek köszönhetően lett minden eddiginél híresebb az 1992-es típus. Most 2020-ban újra találkozhatunk a Ford Broncoval.

Jeep Wrangler mumusa: Ford Bronco

De mi is ez a Ford Bronco?

A Ford-nál nem a véletlenre bízták a tervezést, a régi biztos alapokból dolgoztak. A nosztalgikus külsejű Ford Bronco megegyező alvázzal, illetve hajtás-megoldással rendelkezik, mint a Ford Ranger. Vásárláskor két féle motor áll rendelkezésünkre. Az alap verzióban egy 2,3 literes négyhengeres turbós motorral vagyunk ellátva, amiből 270 lóerőt tudtak kihozni a mérnökök. Ha ez nem elegendő, akkor érdemes a nagyobb teljesítményű verziót választani, ami nem más, mint egy V6-os, 2,7 literes 310 lóerős motor. 

 

Ha egy terepjáróról beszélünk, akkor a motor mellett van még egy nagyon fontos részlet, amiről mindenképp beszélni kell. Ez a hajtás. A Bronco kétféle hajtással lesz majd elérhető, a négyhengeres változathoz egy 7 sebességes manuális váltót kapunk, de az erősebb verzióhoz már kérhetünk egy 10 sebességes automata váltót is. Felezőből is többféle lesz. Az alap motorhoz egy elektronikusan kapcsolható felezőt kapunk, míg a prémiumabb kategóriához egy bonyolultabb automatizált felező lesz, ami a tapadás érdekében képes lesz átváltani összkerék- és kétkerék-meghajtás között. A Broncoba ezen kívül több hajtás-üzemmód is található: Normal, Sport, Eco ezek közül lesz érdemes választani közútra, illetve lesznek külön földutas módok is: Slippery-csúszós, Sand-homokos, Rockcrawl-sziklás, Mud/Ruts-süppedős/sáros és a Baja-kemény földút.

 

A Bronco nem maradhat le semmiben vetélytársától a Jeep Wrangler-től, így mindenre gondolni kellett. Igen itt is lesznek leszerelhető ajtók. A mérnökök azt is figyelembe vették, hogy a terepjáró ajtói elférjenek a szűkösnek tűnő csomagtartóba. Ebbe hatalmas segítség, hogy az ajtókat keret nélkül tervezték. Tetőből kétfélét típus lesz: a több részből álló levehető kemény tető és a hagyományos vászontető között tudunk majd választani vásárláskor.

 

Bronco Sport az aszfaltjáró

Akinek nem fontos az autó terepjáró képességei inkább a stílus és a hozzá tartozó életérzés miatt venné meg a Bronco-t, annak van egy jó hírünk: a Bronco Sport. A Ford Bronco Sport a Ford Escape/Kuga alapjaira épül, amihez kisebb kerekek, kisebb motor, kényelmesebb futómű, és barátságosabb ár tartozik, mint a Bronco-hoz. Háromhengeres 1,5 literes alap motorjához 184 lóerő és 257Nm csúcsnyomaték tartozik, szóval gyengének nem lehet nevezni ezt a verziót se. Ezen kívül kapható lesz 2 literes változatban is, amihez 248 lóerő és 372 Nm tartozik.

 

A közel 2 méter magas, 4,39 méter hosszú, 2,08 méter az átlag SUV-oknál jobb terepjáró képességekkel bíró autó szimpatikus lehet azoknak, akik egy családi SUV-ot szeretnének vásárolni. A négykerék-hajtás itt is az alapfelszerelésben megtalálható, és ez a modell is megvásárolható lesz olyan terepjárós kiegészítőkkel, mint például a közel 74 centiméteres terepgumik vagy az autó aljára szerelhető különböző védő panelek.

 

Mennyibe is fog ez kerülni?

Először a Bronco Sportot fogjuk tudni megvásárolni, ezt már idén novemberben elkezdik árulni Észak-Amerikában, forintba átszámolva körülbelül 8,8 millió forintos alapáron, míg a Bronco gyártása jövő február körül indul, és a legolcsóbb változat körülbelül 9,4 millió forintba fog majd kerülni. Arról egyelőre nem kaptunk információt, hogy Európában, vagy más piacokon tervezik-e forgalmazni bármelyik típusát, de senki se fog meglepődni, ha előbb-utóbb a Bronco családot is világszerte forgalmazni fogják. Ti mit gondoltok, tényleg veszélyt jelenthet a Jeep Wrangler számára?

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket