Beszámoló a Szingapúri Nagydíj hétvégéjéről

A futam:

 

Sebastian Vettelnek az időmérő után sikerült a futamot is behúznia, ahol nem igazán került veszélybe a helye. Bizonyosult is, hogy ő volt a leggyorsabb a mezőnyben és a biztonsági autós időszakok alatt is sikerült az első helyen maradnia, így rajt-cél győzelmet arathatott. Ezzel a győzelmével, ami már a 42. volt, sikerült megelőznie az örökranglistán a brazil Ayrton Sennát. Így a harmadik helyen áll, és már csak Alain Prost és honfitársa Michael Schumacher áll előtte.
Daniel Ricciardo azért ott volt Vettel mögött, kitartóan üldözte, és a mögötte jövő Kimi Räikkönnenről is ugyan ez elmondható. De Vettel kézben tartotta a versenyt, így ahogyan elrajtoltak, úgy is értek célba.

 


A konstruktőri bajnokság élén álló Mercedes azonban nem remekelt ennyire a futamon. Az egyéni bajnokság élén álló Lewis Hamiltonnak a verseny felénél lelassult az autója, hiába nyomta a gázpedált, nem adta le azt a sebességet, amit kellett volna. Így egyre több pozíciót veszített és feladni kényszerült a versenyt. Nico Rosberg tudta, hogy most van a legnagyobb lehetősége faragni pontbeli hátrányából Hamiltonnal szemben, így megpróbált mindent beleadni, de a dobogóra már nem volt esélye. Rosberg a negyedik helyen hozta be az autót, ezzel 53 pontról 41 pontra csökkentette hátrányát Hamiltonnal szemben. Vettel pedig a mostani győzelmével 8 pont különbségre hozta le hátrányát Rosberghez képest.

 


A Toro-Rossonál a rajtnál beragadó és körhátrányban szenvedő, de ezek ellenére mégis a 8. helyen bejövő Max Verstappen megtagadta a csapatutasítást, mivel ők az utolsó körben arra kérték, hogy engedje el csapattársát Carlos Sainz-ot. Verstappennek a válasza egy igen csak indulatos „NEM!” volt. A csapat úgy gondolta, Sainz gyorsabb, mint Verstappen, így még elérheti az előttük autózó Force Indiás Sergio Perezt.
Ezek közben történtek más dolgok is a versenyen, merthogy nem csak autók mentek a pályán, hanem egy néző úgy gondolta, ő aztán közelebbről megnézi ezeket az autókat és bemászott a pályára. Ami igencsak veszélyes helyzet volt, mert ott legalább 280 km/h-val suhantak el a versenyzők.

 


Mint kiderült, úgy sikerült besétálnia egyedünknek, hogy az egyik biztonsági őr nyitva hagyta a kaput, aki aztán el is ment onnan. Meg kell hagyni, nem volt nehéz dolga a bejutással.

 

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket