notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

Hosszabb távon is futsz? Betartod ezeket a szabályokat?

hirdetes

Hosszú futás utáni teendők

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mindenkinek kellene futnia, nem muszáj ahhoz túlsúlyosnak lenned, hogy elindulj. Fontos egészségünk megőrzésének érdekében, be kellene iktatnia mindenkinek a mindennapjaiba. A most következő cikkel segíteni szeretnénk nektek, ezekre a dolgokra érdemes lenne nektek is odafigyelnetek, ha futásra adjátok a fejeteket. 

Fontos tudnivalók a futással kapcsolatban

Levezetés? Te is kihagyod?


A legfontosabb, hogy edzés után hagyj időt a levezetésre, hogy tested visszaálljon az edzés előtti állapotba, így egészségesen tarthatod izmaidat.

 

1. Edzés után sétálj vagy kocogj


Futóedzésed intenzitásától függően válaszd egyiket vagy másikat. A levezetés célja, hogy a pulzusod lejjebb menjen és a tejsav kikerüljön a szervezetedből.

 

hirdetes

Josh Cox, az 50K-s táv csúcstartójának tanácsa:

  • hosszú táv után: 10 perc,
  • versenytempó után: 15-20 perc,
  • intervallum edzés, illetve verseny után, 20 perc levezetés javasolt

 

2. Táplálkozz előtte megfelelően

  • Edzés előtt mindenképpen vigyél be folyadékot és táplálékot, hogy az izmaid glikogénraktárai feltöltődjenek és a sérült szövetek is helyrejöjjenek!
  • 20-30 perccel az edzés után, pedig tarts be a 3-4:1 szénhidrát-fehérje arányt!
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Eladó lakás Balaton - a tökéletes befektetés

A Balaton szépsége még azokat is képes mindennap lenyűgözni, akik már évek óta minden... Tovább

Sajtótájékoztató helyszín

Ha a tökéletes sajtótájékoztató helyszínt keressük, fontos figyelembe venni a... Tovább

Tovább a lexikonra
Minden, ami sport