Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

Hosszabb távon is futsz? Betartod ezeket a szabályokat?

hirdetes

Hosszú futás utáni teendők

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mindenkinek kellene futnia, nem muszáj ahhoz túlsúlyosnak lenned, hogy elindulj. Fontos egészségünk megőrzésének érdekében, be kellene iktatnia mindenkinek a mindennapjaiba. A most következő cikkel segíteni szeretnénk nektek, ezekre a dolgokra érdemes lenne nektek is odafigyelnetek, ha futásra adjátok a fejeteket. 

Fontos tudnivalók a futással kapcsolatban

Levezetés? Te is kihagyod?


A legfontosabb, hogy edzés után hagyj időt a levezetésre, hogy tested visszaálljon az edzés előtti állapotba, így egészségesen tarthatod izmaidat.

 

1. Edzés után sétálj vagy kocogj


Futóedzésed intenzitásától függően válaszd egyiket vagy másikat. A levezetés célja, hogy a pulzusod lejjebb menjen és a tejsav kikerüljön a szervezetedből.

 

hirdetes

Josh Cox, az 50K-s táv csúcstartójának tanácsa:

  • hosszú táv után: 10 perc,
  • versenytempó után: 15-20 perc,
  • intervallum edzés, illetve verseny után, 20 perc levezetés javasolt

 

2. Táplálkozz előtte megfelelően

  • Edzés előtt mindenképpen vigyél be folyadékot és táplálékot, hogy az izmaid glikogénraktárai feltöltődjenek és a sérült szövetek is helyrejöjjenek!
  • 20-30 perccel az edzés után, pedig tarts be a 3-4:1 szénhidrát-fehérje arányt!
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Iskola

Oktatási intézmény, gyakran a fiatalság ádáz ellensége. Az alapvető műveltség... Tovább

Tovább a lexikonra
Minden, ami sport