A Hyundai megalkotja a Prius eddigi legkomolyabb kihívóját

A Prius eddigi legkomolyabb kihívója

Szerző: kisbak.eva - 2019.04.25.

A Hyundai elérkezettnek látta az időt arra, hogy nem egyszerű Prius-alternatívát, de egy annál jobb, környezetbarát autót dobjon piacra. Ezért alkották meg az új Hyundai Ioniq nevezetű kompakt autót.

A Prius trónfosztója - Hyundai Ioniq

A dél-koreai Namyangban található fejlesztőközpontjában néhány meghívottnak már megmutatta a Hyundai élőben is legújabb fejlesztését, az Ioniq nevű környezetbarát kompakt autót, amellyel nem kisebb a célja, minthogy letaszítsa a trónról a Toyota Priust. Meg rögtön a Nissan Leaf-et is.

 

 

A világon elsőként a Hyundai Ioniq kínált akkumulátoros-elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hibrid hajtást, azaz a kedves ügyfél pénztárcája és töltőinfrastruktúrához való hozzáférése dönt arról, mennyire környezetbarát hajtást akar. A hatékonyság javítása érdekében teljesen új fejlesztésű, javarészt nagyszilárdságú acélból készített önhordó karosszériát készítettek, a további tömegcsökkentés érdekében a fedelek alumíniumból készülnek, és a felfüggesztésben is nagy az alumínium alkatrészek aránya.

 

 

Sportos vezetési élménnyel akar többet nyújtani a többi, környezetbarát autónál a Hyundai, ezért került az akkumulátor és a benzintank (ha van) a hátsó tengely elé, így közel 50:50 százalékos a tömegeloszlás. Kifejezetten ide fejlesztették ki az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses 105 LE/147 Nm teljesítményű szívó benzinmotort, ami a hibrid változatokban jut szerephez, ennek a munkáját egy 43 LE/170 Nm teljesítményű villanymotor segíti, mindkettő 6 fokozatú, dupla kuplungos váltóba hajt be, a rendszerteljesítmény 148 LE. A tisztán akkumulátoros-elektromos változat hajtásáról még nincs információ.

 

 

Pontos fogyasztási értékeket majd kicsivel később, a Genfi- illetve New Yorki Autószalonokra időzített bemutató idején kapunk, de annyit már most is tudunk, hogy a világ legjobb, 40 %-os hatásfokú benzinmotorját kapja az Ioniq, a váltó 95,7 %-os hatásfokkal dolgozik. Dél-Koreában 5 felszereltséggel (I, I+, N, N+, Q) lesz megvásárolható az újdonság, amelynek a hibrid változatát 22,9 millió won-os áron, azaz 5,5 millió Ft-ért kínálják – a Toyota Prius (még a régi) alapváltozatáért 31,4 millió wont, azaz 7,5 millió Ft-ot kérnek.

 

 

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket