notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

A Hyundai fejlesztése

hirdetes

Soha többé kuplungpedál - Forradalmi sebváltót készített a Hyundai!

Marx Károly
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az új Hyundai Venue crossover megjelent az indiai piacon különleges „intelligens kézi sebességváltó” (IMT) kétpedálos változatában.

Kuplungpedál nélküli sebességváltó

Az autóvezetés megszállottjai el sem tudják képzelni a vezetést kuplung, illetve váltó nélkül, de egy átlagember számára egy hosszabb út folyamán fárasztó lehet a kuplung folyamatos használata, így ők könnyen el tudják képzelni az életet automata váltós autókkal. Úgy tűnik a Hyundai-nak sikerült mind két csoport érdekeit figyelembe venni, ugyanis a cég összekombinálta a manuális váltás élményét és az automata váltás kényelmét egy azon technológiába.

Lehet, hogy hallottál már az új intelligens kézi sebességváltóról (IMT) , amelyet egy csomó különböző hibrid Kia és Hyundai modellbe szerelnek fel . Ez egy hidraulikusan működtetett tengelykapcsolót használ, amely automatikusan kikapcsolja a motort, miközben a váltunk, és a legtöbb autóval együtt még mindig van egy tengelykapcsoló-pedál, de ez egy vezetékes működtetésen alapszik. Az indiai piacra bekerülő Venue verziójában azonban az IMT teljes mértékben elhagyja a harmadik pedált.

hirdetes

Különböző Kia és Hyundai modellek használják az IMT-t, de jelenleg csak az indiai Venue rendelkezik a kétpedálos variációval. A rendszer valójában nem olyan összetett. Minden egyes váltásnál bekapcsol egy ”szándék érzékelő”, amely elindítja a hidraulikus működtetőt. A hidraulikus nyomás növekedése lehetővé teszi a munkahenger számára a tengelykapcsoló és a nyomólemez vezérlését, a megfelelő pillanatban bekapcsolva és kioldva azokat annak érdekében, hogy a hajtómű résbe hozhassa a hatsebességes sebességváltó következő fogaskerekét.

hirdetes

A Hyundai szerint ez nem csak megkönnyíti a vezető életét, de a váltó élettartamát is növeli, feltehetően azért, mert a tengelykapcsoló minden egyes működtetése tökéletesen végbe tud menni. Úgy tűnik, hogy ez a technológia egyértelműen az ügyfelek érdekeit képviseli. Még a Venue modell piacra dobása előtt "a Hyundai bejelentette, hogy bevezet egy újabb iparági innovációt, amely az ügyfelek számára a két pedálos kuplung nélküli technológiát és a kézi váltóban található szórakozás és az öröm elemeit kombinálja." - mondta a sajtóközleményben.

A kétpedálos IMT a hónap elején csatlakozott a Venue sorozathoz, amely az 1,0 literes „Kappa” T-GDI benzinmotorral hajtott járművekkel kapható. A váltó hangja megegyezik egy teljesen hétköznapi kézi hatsebességes sebességváltójáéval. A rendszer fejlesztése nem lesz kicsi vállalkozás, de biztosan csak idő kérdése lesz, hogy mikor jut el ez a technológia más modellekhez, illetve más piacokra is. Ti mit gondoltok róla, kipróbálnátok-e egy ilyen autót? 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Szótár

Ismerd meg a DJI Phantom drón érdekességeit

A DJI Phantom drón termékcsalád teljesen egyedülálló a piacon. nagyon jól sikerül... Tovább

Határ

A határ két, leginkább közigazgatási szempontból különválasztott terület érintkezése.... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekesség Kell egy kis lazítás Lenyűgöző technika