Soha többé kuplungpedál - Forradalmi sebváltót készített a Hyundai!
Az új Hyundai Venue crossover megjelent az indiai piacon különleges „intelligens kézi sebességváltó” (IMT) kétpedálos változatában.
Az autóvezetés megszállottjai el sem tudják képzelni a vezetést kuplung, illetve váltó nélkül, de egy átlagember számára egy hosszabb út folyamán fárasztó lehet a kuplung folyamatos használata, így ők könnyen el tudják képzelni az életet automata váltós autókkal. Úgy tűnik a Hyundai-nak sikerült mind két csoport érdekeit figyelembe venni, ugyanis a cég összekombinálta a manuális váltás élményét és az automata váltás kényelmét egy azon technológiába.
Lehet, hogy hallottál már az új intelligens kézi sebességváltóról (IMT) , amelyet egy csomó különböző hibrid Kia és Hyundai modellbe szerelnek fel . Ez egy hidraulikusan működtetett tengelykapcsolót használ, amely automatikusan kikapcsolja a motort, miközben a váltunk, és a legtöbb autóval együtt még mindig van egy tengelykapcsoló-pedál, de ez egy vezetékes működtetésen alapszik. Az indiai piacra bekerülő Venue verziójában azonban az IMT teljes mértékben elhagyja a harmadik pedált.
Különböző Kia és Hyundai modellek használják az IMT-t, de jelenleg csak az indiai Venue rendelkezik a kétpedálos variációval. A rendszer valójában nem olyan összetett. Minden egyes váltásnál bekapcsol egy ”szándék érzékelő”, amely elindítja a hidraulikus működtetőt. A hidraulikus nyomás növekedése lehetővé teszi a munkahenger számára a tengelykapcsoló és a nyomólemez vezérlését, a megfelelő pillanatban bekapcsolva és kioldva azokat annak érdekében, hogy a hajtómű résbe hozhassa a hatsebességes sebességváltó következő fogaskerekét.
A Hyundai szerint ez nem csak megkönnyíti a vezető életét, de a váltó élettartamát is növeli, feltehetően azért, mert a tengelykapcsoló minden egyes működtetése tökéletesen végbe tud menni. Úgy tűnik, hogy ez a technológia egyértelműen az ügyfelek érdekeit képviseli. Még a Venue modell piacra dobása előtt "a Hyundai bejelentette, hogy bevezet egy újabb iparági innovációt, amely az ügyfelek számára a két pedálos kuplung nélküli technológiát és a kézi váltóban található szórakozás és az öröm elemeit kombinálja." - mondta a sajtóközleményben.
A kétpedálos IMT a hónap elején csatlakozott a Venue sorozathoz, amely az 1,0 literes „Kappa” T-GDI benzinmotorral hajtott járművekkel kapható. A váltó hangja megegyezik egy teljesen hétköznapi kézi hatsebességes sebességváltójáéval. A rendszer fejlesztése nem lesz kicsi vállalkozás, de biztosan csak idő kérdése lesz, hogy mikor jut el ez a technológia más modellekhez, illetve más piacokra is. Ti mit gondoltok róla, kipróbálnátok-e egy ilyen autót?