„Mindig is saját magam akartam lenni” - Autószerelőből F1-es legenda – Michael Schumacher eddigi karrierje

„Mindig is saját magam akartam lenni” - Autószerelőből F1-es legenda – Michael Schumacher eddigi karrierje

Szerző: Jobs24 - 2014.01.07.

Sajnos vasárnap délelőtt súlyos síbalesetet szenvedett el a Forma 1 legeredményesebb versenyzője, Michael Schumacher, akinek az állapota továbbra is kritikus. De szívből kívánjuk neki a mielőbbi felépülést. Ennek tükrében a pályafutásáról készítettünk egy kisebb összefoglalót.

Schumacher karrierje

A Forma 1 legendás alakja 1969. január 3-án Hürth-Hermülheim-ben látta meg a napvilágot Az édesapja a kerpeni gokartpálya felügyelője volt, míg az édesanyja ennek a pályának a büféjét vezette. Most gondolhatnánk, így nem is olyan nehéz elkezdeni egy olyan karriert, mint amilyen Michael Schumacheré. Azonban ez édeskevés lett volna tehetség nélkül ahhoz, amit Schumi elért az életben. A kis Michael a negyedik születésnapjára kapta meg az első gokartját, amit még az édesapja saját kezűleg barkácsolt össze a kisfiának. Ez adta meg neki a legelső lökést a fantasztikusnak és lenyűgözőnek nevezhető pályafutása során. Ezután már jöttek is az eredmények. Schumi eredetileg autószerelői iskolai végzettséggel rendelkezik, innen vezethető vissza a zseniális autófejlesztői érzéke, amit nemcsak a Forma 1-ben tudott hasznosítani. Schumacher azonban a versenyzői világ felé kezdett el ácsingózni. Mint a versenyzők 90%, így ő is gokartversenyzőként kezdte meg a pályafutását.  Sokaknak feltűnt, hogy ösztönösen ráérzett a kigyorsítási pontokra, a megfelelő féktávokra. A szülők hamar rájöttek, hogy ha akarnák, sem tudnák már lebeszélni fiukat erről a világról. Az ifjú német gokartversenyeinek magas nevezési díját édesapja nemigen tudta finanszírozni, így a barátai segítettek neki ebben. 1984-ben azonban elérkezett a várva várt pillanat, Schumacher német juniorbajnok lett gokartban, amit a következő évben újból megismételt.

 

 

A gokartos sikerek után nem volt más hátra, Schumachernek tovább kellett lépni. A következő lépcsőfok a Formula König volt, ahol csak újabb sikerek, és újabb győzelmek vártak rá. Az év végén még a bajnoki címet is elhódította, sőt hatalmas fölénnyel nyerte meg a bajnokságot, mivel 10 versenyből 9-et nyert meg.

 

 

A Formula Ford 1600-as bajnokságban pedig a 4. helyezést érte el. Ezután az életében azonban sorsfordító esemény következett be. A fiatal fiú tehetségére a német Forma 3-as bajnokság egyik istállójának a vezetője is felfigyelt, aki nem más volt, mint Willy Weber, ő volt az aki még a Forma 1-ben is egyengette Schumi ragyogó pályafutását. Webernek épp kapóra jött Schumacher, mivel pont versenyzőt keresett a csapatába. Rögtön meg is beszélték a próbateszt időpontját, ahol voltaképp kipróbálták a leendő F1-es klasszis Forma 3-as képességeit. Schumacher nem hazudtolta meg magát, sőt másfél másodperccel megdöntötte a pályarekordot egy olyan autóval, amit először vezetett. Ez mindenképp bámulatos. Weber kapva kapott a lehetőségen, és két éves szerződést írtak alá az őstehetségnek kikiáltott Schumacherrel. Akkor már sokan sejtették, hogy ebből a fiúból egyszer Forma 1-es világbajnok lesz, és lám be is jött, de erről majd később ejtünk szót. Visszatérve a Forma 3-hoz, Schumi az első szezonjában a bajnoki harmadik helyet csípte el.

 

 

A Mercedes is kiszagolta Schumacher kiemelkedő tehetségét, így az újonnan induló tehetségkutató programjának keretein belül le is szerződtette őt Peter Sauber csapatába, aki később az F1-ben is létrehozott egy alakulatot. A Mercedes programján belül Schumacher rengeteget tanult, és sokkal érettebbé vált, sőt megtanult alkalmazkodni a nagy teljesítményű autókhoz is. 1990-ben azonban visszatért a Forma 3-ba, ahol bajnoki címet szerzett. 1991-ben a Le Mans-i 24 órás autóversenyen is részt vett a Mercedes kötelékében, ahol megfutotta a leggyorsabb kört, sőt az 5. helyet szerezte meg az összesítésben a legjobb mercedesesként. 1991 elég sűrű év volt Schumacher számára, mivel vendégversenyzőként elindult a német túraautó bajnokságban (DTM), illetve a japán Formula 3000-ben is.

 

 

Ám elérkezett a hőn áhított pillanat, amikor is a korábbi F3-as csapatfőnöke, és menedzsere elkezdett tárgyalásokat folytatni Eddie Jordannel, akinek a csapata pont ebben az évben debütált a Forma 1-ben. Jordan nem tétovázott sokat, és szerződést kínált az akkor még zöldfülű német tehetségnek, aki épp a börtönbüntetését töltő Bertrand Gachot helyettesítette a Jordan-Fordnál. Az első tesztjén hozta a szokásos sziporkázó formáját, és olyan köröket ment, amiket még soha senki nem futott azzal az autóval. Bár már korábban is tudni lehetett, hogy Schumacher mindig a kihozza a maximumot az általa vezetett autóból. Ez nem is volt kérdéses. Az első Forma 1-es nagydíját a nem túl könnyű vonalvezetésű Spa-ban kezdhette meg. Az időmérő edzésen a Jordan addigi legjobb eredményét érte el, így a 7. helyről indulhatott, sőt csak az igazi nagyágyúk tudtak jobb időt futni, mint például Ayrton Senna, Alain Prost, Gerhard Berger stb.. Ezen a hétvégén az egész világ megismerte Michael Schumacher nevét. A verseny jól indult számára, ám sajnos kuplunghiba miatt már nem bírta befejezni a futamot. Schumachernek F1-es bemutatkozása még így sem volt hiábavaló, mivel az akkori Benetton istálló vezetője, Flavio Briattore is felfigyelt rá. Jordan akkor döbbent rá, hogy egy többéves szerződést kellett volna aláírni az ifjú titánnal, nemcsak az egy versenyre szóló kontraktust. Briattore ezt kiszagolva azonnal magához ragadta a lehetőséget, és egy olyan szerződést kínált Schumachernek, ami egészen 1996-ig szólt. Az 1991-es Olasz Nagydíjat már a Benetton-Ford volánja mögött kezdhette meg.  Csapattársa pedig nem akárki volt, Schumacher egy igazi legendát kapott Nelson Piquet személyében, aki a Forma 1 háromszoros világbajnoka. Piquet öreg rókaként tudta, hogy ő már egy olyan fiatal versenyzővel, mint Michael Schumacher már nem tudja felvenni a versenyt, így az év végén búcsút intett a csapatnak és a királykategóriának is.

 

 

Schumacher 1992-ben a 3. míg 1993-ben a 4. helyen végzett a világbajnokságban. Az 1994-es év azonban már az ő éve volt, amikor is 8 győzelemmel elhódította az élete Forma 1-es világbajnoki címét, amit egy pont előnnyel szerzett meg Damon Hill kárára. 1995-ben a regnáló világbajnoknak sikerült megvédenie a világbajnoki címét. Az akkora már kétszeres világbajnok német elhatározta, hogy új kihívásokat keres a Forma 1-en belül, és 1996-ban leszerződött az akkor gyengélkedő Ferrarihoz. Sokan csodálkoztak Schumacher döntésén, aki erre csak annyit felelt:

"A Benettonnál egy csapatért dolgoztam, a Ferrarinál egy egész országért", és hát Schuminak tényleg igaza volt, mivel a Ferrari valóban egy kultikus márka Olaszországban. Sőt nem csupán egy márka, hanem egy vallás!

 

 

A Ferrarinál töltött első év eredménytelenül alakult Schumacher számára, bár a javulás jelei mutatkoztak az olasz alakulatnál. A következő három évben már nagyon érett az újbóli világbajnoki cím Schumacher és a Ferrari számára, ám 1997-ben kizárták a világbajnokságból, 1998-ban nem sokon múlott a cím megszerzése, míg 1999-ben a silverstone-i balesete miatt eltörte a lábát, így az szezon második felét ki kellett hagynia, de a végső siker csak 2000-ben érkezett el. Ezzel vége szakadt a Ferrari csaknem két évtizedes rossz sorozatának, mivel az utolsó világbajnoki címet még 1979-ben Jody Scheckter szerezte nekik. Michael Schumacher ezzel a harmadszorra is megkaparintotta a világbajnoki trófeát, de ezúttal a Ferrari színeiben. A 2000-es évet követően egy óriási sikersorozat következett Schumacher és a Ferrari életében.

 

 

Egészen 2005-ig megállíthatatlanok voltak. Zsinórban 5 szezonon keresztül hódították el az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet. 2003 igazán különleges év volt Schumacher számára, mivel ekkor vált a Forma 1 legeredményesebb alakjává, mivel soha senki nem szerzett még 5-nél több világbajnoki címet az autósport királykategóriájában. Ezt 2004-ben hetedszerre is megismételte. Sajnálatos módon a nyolcadik világbajnoki címét már nem tudta megszerezni a következő években, mivel 2005-ben a Ferrarinak sikerült egy elég gyenge konstrukciót kifejlesztenie, amivel nem volt képes felvenni a verseny a Renault-al, valamint a Mclarennel, míg 2006-ban műszaki problémák hátráltatták a hétszeres világbajnokot, aki az év végén vissza is vonult.

 

 

Az igazán sikeresnek mondható pályafutása itt zárult le, bár igaz, hogy még 2010-ben visszatért a száguldó cirkuszba a korábbi pártfogoltja, a Mercedes színeiben, de a várva várt sikerek elmaradtak, így 2012 végén Michael Schumacher végleg szögre akasztotta a bukósisakját.

 

 

Íme egy összefoglaló kisfilm a pályafutásáról:

 

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket