#MeToo

Minden, amit a #MeToo kampányról tudni érdemes

Szerző: blouis - 2019.09.29.

Ki ne hallott volna a #MeToo kampányról, és Marton Lászlóról? Bár úgy tűnhetett, a média botrány legalább olyan hosszú életű lesz mint Jeanne Calment, már lecsengett hírről van szó. Viszont, hogy is történt ez pontosan?

Mit kell tudni a #MeToo kampányról?

2017. októberében a New York Times adott ki egy cikket, amelyben több színésznő is szexuális zaklatással vádolta Harvey Weinsteint. Ennek a cikknek a hatására több nő vállalta, hogy ő is bántalmazás áldozat volt. Elindult a #meToo kampány, amelynek nem kellett sok idő, hogy átlépje az USA határait. Világszerte a #metoo az embereket (főként a nőket) képviselte, akik valamilyen szexuális cselekmény elszenvedőivé váltak. 

 

Hogy miért jött létre ez a kampány? 

 

Eredetileg Alyssa Milano színésznő vette elő a #MeToo kifejezést, egy tekintélyt csalogató és figyelemfelkeltő kampány részeként, azért, hogy felnyissa az emberek szemét a szexuális zaklatás és erőszak elterjedéséről. A twitterre ezt írta ki: „Ha minden nő, akit szexuálisan zaklattak vagy támadtak, kiposztolja a „MeToo”-t akkor érzékeltethetjük az emberekkel a probléma mértékét. Ez a kampány ekkor kapott nagy hypeot. Pár nap alatt százezrek osztották meg a történeteiket, ezáltal ez a kifejezés körbe járta a világot.

 

 

Mi a helyzet Magyarországon?

 

Az eset hazánkban is visszaköszönt: Sárosdi Lilla, sokakhoz hasonlóan a Facebookon közvetítette sérelmeit. Egy jó ideig nem árulta el, hogy ki volt a zaklatója, de végül nem kellett sok idő, hogy kiderüljön Márton László neve. A rendező ellen több híresség is felszólalt, köztük Földes Eszter, Schilling Árpád és még sokan mások.

 

Viszont ahogy az lenni szokott, az ilyen nagy megmozdulásoknál nem a vártnak megfelelően alakultak a dolgok. A szexuális zaklatás elleni felhívás, és annak megállítása helyett sok ember a saját maga érdekeire formálta a kampányt. Olyan MeToo történetek is nyilvánosságra kerültek, amelyek nem feltétlenül számítanak szexuális zaklatásnak. 
Lényegében akármilyen nemes céllal indul útnak egy kampány, a megosztó vélemények miatt nem maradhat el a negatív kritika.
 

Ajánlatkérés

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket